[e38] Regeneracja/polerka lamp

Re: Regeneracja tylnych lamp

Postprzez G_7 » 4 maja 2011, o 00:45

No to kurcze musze sprobowac, dzieki za info :cool:
G_7
 
Posty: 814
Dołączył(a): 11 kwi 2011, o 21:43
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: ...

Re: Regeneracja tylnych lamp

Postprzez tomassi99 » 11 gru 2011, o 17:04

Dziś zaryzykowałem i przetestowałem PlastX na delikatnym wyświetlaczu nawigacji ponieważ jakiś taki zamazany był. Tylko i wyłącznie ręcznie. Dużych rys nie usunęło ale małe znikły. Wyrazistość liter znacznie się poprawiła.
Ostatnio edytowano 11 gru 2011, o 20:55 przez tomassi99, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
tomassi99
Site Admin
 
Posty: 820
Dołączył(a): 11 kwi 2011, o 19:56
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW 740d M67

Re: Regeneracja tylnych lamp

Postprzez sylwekk » 11 gru 2011, o 20:10

A ja bym uważał z polerką wyświetlacza. Standardowo jest on pokryty warstwami antyodblaskowymi, polerka może usunąć te powłoki, co skutecznie może popsuć czytelność ekranu w letnie, słoneczne dni.
ex TaDeuSz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
 
Posty: 6103
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 23:46
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (3)
Moje auto: 740D '01

Re: Regeneracja tylnych lamp

Postprzez tomassi99 » 11 gru 2011, o 20:46

Napisałem ,,zaryzykowałem,, a teraz przeczytałem dokładnie opakowanie Do NOT use on LCD screens. Zobaczymy jak to w te słoneczne dni będzie. Producent zabrania - ale opinie o jego działaniu są podzielone :/ .
Avatar użytkownika
tomassi99
Site Admin
 
Posty: 820
Dołączył(a): 11 kwi 2011, o 19:56
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW 740d M67

Re: Regeneracja tylnych lamp

Postprzez Mr.Jones » 23 gru 2011, o 07:39

gradacje 400 to bym sobie odpuścił raczej bo to za bardzo rysuje ,,ja robilem odrazu 2000-2500 na mokro i potem pasta na polerke farecla 3g...
plastik od wstecznego sie mocniej odbarwia bo cholera wie czemu jest z innego kawałka plastiku i niestety mocno zniszczone lampy i z zewnątrz i od środka nie do konca dają sie wypolerować,,jest lepiej ale dalej żółtawo...
i nie wolno uzywac do mycia wewnatrz gorącej wody i z detergentami tez raczej uwazac ,bo sreberko złazi

tylne lampy to raczej no problem gorzej z rozbieraniem przodu ale tez mnie to czeka...
pozdro
Avatar użytkownika
Mr.Jones
Site Admin
 
Posty: 2228
Dołączył(a): 17 gru 2011, o 21:33
Lokalizacja: Świdnica - Wroclaw
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 730D 2001

Re: Regeneracja tylnych lamp

Postprzez tomassi99 » 23 gru 2011, o 11:27

jones napisał(a):gradacje 400 to bym sobie odpuścił raczej bo to za bardzo rysuje ,,ja robilem odrazu 2000-2500 na mokro i potem pasta na polerke farecla 3g...
plastik od wstecznego sie mocniej odbarwia bo cholera wie czemu jest z innego kawałka plastiku i niestety mocno zniszczone lampy i z zewnątrz i od środka nie do konca dają sie wypolerować,,jest lepiej ale dalej żółtawo...
i nie wolno uzywac do mycia wewnatrz gorącej wody i z detergentami tez raczej uwazac ,bo sreberko złazi

tylne lampy to raczej no problem gorzej z rozbieraniem przodu ale tez mnie to czeka...
pozdro


A więc tak: przed przeprowadzeniem procesu polerki należy najpierw dokładnie obejrzeć lampy. I tu dopiero zapada decyzja od której gradacji zacząć. Wiadomo że im niższa tym więcej ściąga ale i bardziej trzeba wtedy wypracować powierzchnię przed pastą. Ślady po kamieniach są zwykle dość głębokie więc ich nie usuniemy. Skupmy się na rysach i zmatowieniach. . Ja u siebie przednie klosze leciałem 400, następnie dokładnie 1500, 2000, 2500. Która pasta polerska to temat rzeka. Ja osobiście nie jestem zwolennikiem past marketowych typu tempo czy wspomniana Farecla 3g. Obie testowałem i żadna z nich nie spełniła moich oczekiwań. No ale co kto lubi.

Jones nie zgodzę się z tobą że nie da się zlikwidować żółtawego nalotu. Chyba że w skrajnych przypadkach gdy ktoś nieumiejętnie podszedł do tematu i po prostu zniszczył klosze . W e38 tylne lampy poliftowe mają delikatnie dymione światło cofania - ale nie wpadają w kolor żółty. Coś robisz nie tak. Używasz polerki ręcznej czy mechanicznej? Pasty ścierne bez zastosowania PlastXa nie dadzą Ci klarowności lampy. Usunął rysy itd...ale to jeszcze nie to. Ja w/w mleczkiem regularnie przecieram klosze co 2 miesiące i dzięki temu nie mam żadnych problemów z żółtym nalotem. Po prostu przednie i tylne lampy wyglądają jak nowe. Płukanie w czystej wodzie tylnych lamp skończyło się u mnie zniszczeniem odbłyśników zewnętrznych. Żółtawy nalot jest od strony zewnętrznej.

Fotorelacji z regeneracji przednich lamp w e38 nie zrobię, bo moje są w stanie bardzo dobrym - no chyba że któryś z kolegów użyczy auta do tego celu ;D ;D ;D .
Avatar użytkownika
tomassi99
Site Admin
 
Posty: 820
Dołączył(a): 11 kwi 2011, o 19:56
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW 740d M67

Re: Regeneracja tylnych lamp

Postprzez Mr.Jones » 23 gru 2011, o 12:38

co do papieru 400 to faktycznie miałem na myśli tylne lampy,,tam raczej nie ma odprysków,,byc moze przy regeneracji przednich bedzie wskazany....
ten dziadowski żółty nalot złazi pod papierkiem ale polerowalem raz lampy w których ten plastik sprawiał wrażenie odbarwionego i mimo usunięcia pewnej warstwy wierzchniej (było juz nacznie lepiej) widac było jeszcze zielono-żółtawą barwę,fakt ze fura z włoch była....
farecle 3G stosuję maszynowo i nabłyszcza naprawdę fajnie,,ale kupie sobie do przetestowania tego plastXa co go tak zachwalacie,,,
i faktycznie środka tylnych lamp chyba lepiej nie ruszac bo niewiele raczej poprawimy a mozna odbłysnik zniszczyć.
Boje sie troche rozbierac przednie klosze poliftowe,,a nie wiem czy sama polerka z zewnątrz wystarczy... zastanawiam sie tez nad przeróbka na Black Hella u Grabola.
bedzie teraz troche wolnego czsu to sie wezme za polerke przodu i zobaczymy ,pozdro
Avatar użytkownika
Mr.Jones
Site Admin
 
Posty: 2228
Dołączył(a): 17 gru 2011, o 21:33
Lokalizacja: Świdnica - Wroclaw
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 730D 2001

Re: Regeneracja tylnych lamp

Postprzez tomassi99 » 23 gru 2011, o 14:03

Jeśli nie schodzi Ci przy użyciu samej pasty to proponuję najpierw papier wodny 2000 i 2500. Nie bój się zedrzeć mocniej, jest z czego ściągać...no chyba że przypaliłeś klosz. A co do przednich to śmiało. Wymontuj z auta i wtedy całe lampy (bez rozbierania) spoleruj. Odkręć jedynie dolny plastik trzymający listewkę żeby nie niszczyć pada. Kwestia też jakiego pada użyjesz - mocno ścierny, ścierny czy polerujący. Umyj klosz aby żaden piach czy syf tam się nie dostał. Jeśli jednak rozbierzesz lampy to przetrzyj soczewkę.Od środka klosza nie poleruj bo narobisz sobie biedy. Przy polerce zastosuj jeszcze jakąś pastę wykańczającą a nie tylko samą ścierną - to bardzo ważne. Jeśli jesteś powiedzmy że zadowolony z farecli 3g to zastosuj jeszcze 10g i powinno być już w miarę. Pasta ścierna przez swoje właściwości robi mikrorysy a zadaniem pasty polerującej jest ich usunięcie.
Avatar użytkownika
tomassi99
Site Admin
 
Posty: 820
Dołączył(a): 11 kwi 2011, o 19:56
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW 740d M67

Re: Regeneracja tylnych lamp

Postprzez Mr.Jones » 25 gru 2011, o 02:27

no to se wypolerowalem,,wyszło fajnie (teraz mocniej pojechalem 4-setką)
tylko jedna pieprzona mucha sie usadowiła z boku klosza,,w kierunku białym ,tam gdzie najciasniej i niestety najbardziej widac chrom ,wsadziłem tam małą rurkę i lekko dmuchnąłem bo nie chciala sie wypłukac ,no i muchy sie pozbyłem ale niestety z chromem. :wall:
jutro montuje na auto ,mam nadzieje ze nie bedzie tego widac za bardzo :roll:
Avatar użytkownika
Mr.Jones
Site Admin
 
Posty: 2228
Dołączył(a): 17 gru 2011, o 21:33
Lokalizacja: Świdnica - Wroclaw
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 730D 2001

Re: Regeneracja tylnych lamp

Postprzez 7ka » 25 gru 2011, o 09:22

W 'sreberku" niestety i mi odpadł chrom na "wstecznym" ....Wyglądało to plastikowo i beznadziejnie! Podjechałem do "papierniczego" i kupiłem sporą naklejkę chromowaną i wykleiłem wnętrze wstecznego ...Wyszło cacy ;)
Avatar użytkownika
7ka
 
Posty: 1554
Dołączył(a): 9 lut 2011, o 15:40
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: hm...

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zrób to sam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość