[E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Re: [E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Postprzez brobmw » 4 lut 2015, o 16:06

hektorek106 napisał(a):Karol ja w swojej nigdy-91 to max-pamiętaj że do m60 są 2 rodzaje termostatów na 86C i 95C jak dobrze pamiętam nie wiem od czego to zależało-wersje na zimne kraje?

Zależne to było od posiadania katalizatora,te z katem miały wyższą pemp.pracy.
cursor napisał(a):Natknąłem się też na poradę dotycząca korka ze zbiorniczka wyrównawczego.

Porada dotyczyła M52 i M54, ale taki sam korek macie też w V8, mianowicie korek 2.0barowy. Wg opisu, firma zalecała korek 1.2 bar ich produkcji, dzięki czemu zmniejszało się ciśnienie i znikał problem rozrywania zbiorniczków itp.
Zamiast kupować u nich korek 1.2 bar, myślę, że można założyć taki z diesla, które utrzymuje cisnienie 1.4bar, co i tak jest niższą wartością niż ten z benzyny

Bzdury.Robiłem kiedyś z ciekawości test z ciśnieniem i przy rozgrzanym M62tu(na ori termostacie temp.około 108st.C) ciśnienie na wolnych obrotach(M62tu to jakieś 550obr/m) to jakieś 0.5-0.6 bar a podczerwoną kreską to jakieś 1.6-1.7 bar więc przy korku 1.4 bar z diesla przy każdym daniu po zaworach wypieprzało by płyn z układu.
Avatar użytkownika
brobmw
 
Posty: 575
Dołączył(a): 5 kwi 2014, o 20:46
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: e39 540iA 2003r.

Re: [E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Postprzez Pioro » 4 lut 2015, o 21:48

A czy przypadkiem korek od chłodnicy nie działa tak samo jak automatyczny odpowietrznik przy kaloryferze? Tzn. wypuszcza tylko powietrze do momentu otrzymania cieczy? Zresztą te wszystki hocki klocki z układem chłodzenia zaczynają się wtedy jak mamy nieszczelność (cieknie) albo powietrze w układzie (wzrasta temperatura i co za tym idzie ciśnienie powietrza). Ja po prawdzie jestem humanistą, więc może się mylę ale z tego co wiem to ciecz jest chyba "raczej" ciężko kompresyjna... :dunno:
Avatar użytkownika
Pioro
 
Posty: 116
Dołączył(a): 4 maja 2011, o 10:26
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: e38 725tds 97'

Re: [E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Postprzez grabol » 4 lut 2015, o 23:06

Mozna nabyć płyn chlodniczy bezwolny (firmy Millers) i nie będzie problemu ze wzrostem ciśnienia... :p
Avatar użytkownika
grabol
 
Posty: 1078
Dołączył(a): 28 mar 2011, o 00:48
Lokalizacja: Warszawa / Stara Miłosna
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: e10 2002ti e39 e53

Re: [E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Postprzez brobmw » 4 lut 2015, o 23:56

Pioro napisał(a):A czy przypadkiem korek od chłodnicy nie działa tak samo jak automatyczny odpowietrznik przy kaloryferze? Tzn. wypuszcza tylko powietrze do momentu otrzymania cieczy? Zresztą te wszystki hocki klocki z układem chłodzenia zaczynają się wtedy jak mamy nieszczelność (cieknie) albo powietrze w układzie (wzrasta temperatura i co za tym idzie ciśnienie powietrza). Ja po prawdzie jestem humanistą, więc może się mylę ale z tego co wiem to ciecz jest chyba "raczej" ciężko kompresyjna... :dunno:

Korek nie działa tak samo jak odpowietrznik w układzie CO(odpowietrznik jak sama nazwa wskazuje ma odpowietrzać).Płyn chłodniczy wraz ze wzrostem temp.poszerza swoją objętość dla tego właśnie nie zalewamy układu "pod korek".
Avatar użytkownika
brobmw
 
Posty: 575
Dołączył(a): 5 kwi 2014, o 20:46
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: e39 540iA 2003r.

Re: [E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Postprzez sylwekk » 5 lut 2015, o 00:09

A dodatkowo płyn, jak tylko może, "ucieka" od źródła ciepła. Poza tym ciecz jest zapewne mniej kompresyjna od frakcji gazowej. Po to właśnie wywołuje się ciśnienie w układzie chłodzenia (aby podnieść temp. wrzenia chłodziwa).
ex TaDeuSz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
sylwekk
Site Admin
 
Posty: 6103
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 23:46
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (3)
Moje auto: 740D '01

Re: [E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Postprzez Bartos » 5 lut 2015, o 01:01

jak to u was jest, że węże strzelają, zbiorniczki rozsadza, a ja u siebie na gorącym silniku odkręcam korek i nic, tylko para
Obrazek
Avatar użytkownika
Bartos
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 20 gru 2012, o 10:23
Lokalizacja: Leżajsk
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 730d

Re: [E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Postprzez Michal.Orzel » 5 lut 2015, o 10:01

Bartos napisał(a):jak to u was jest, że węże strzelają, zbiorniczki rozsadza, a ja u siebie na gorącym silniku odkręcam korek i nic, tylko para


Ale w tico?
Avatar użytkownika
Michal.Orzel
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 12 paź 2012, o 19:42
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW

Re: [E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Postprzez Bartos » 5 lut 2015, o 10:17

Co sugerujesz? No po prostu, kiedyś wróciłem miasta odkręciłem korek by sprawdzić ilość płynu i nic nie wybuchło. W 730d zbiorniczek jest taki sam jak w TDSie
Obrazek
Avatar użytkownika
Bartos
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 20 gru 2012, o 10:23
Lokalizacja: Leżajsk
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 730d

Re: [E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Postprzez brobmw » 5 lut 2015, o 12:40

W 530d też odkręcałem na rozgrzanym i zasyczało delikatnie i tyle ale w 540i mamy wystrzał jak z gejzeru.
Avatar użytkownika
brobmw
 
Posty: 575
Dołączył(a): 5 kwi 2014, o 20:46
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: e39 540iA 2003r.

Re: [E38] Modyfikacja termostatu M62 - niższa temperatura

Postprzez smigiel86 » 22 mar 2015, o 22:09

Witam!
Od jakiś 3 miesięcy mam problem z układem chłodzenia w moim m62 bez vanosów. Dzieją się dziwne żeczy ale też logiczne ponieważ wszystko pamiętało fabrykę, węże, karek, wisco. Oczywiście wszystko zostało zakupione nowe w BMW i założone, ale jeszcze nie zalane płynem (Prestone). Zastanawiam się dodatkowo nad wymianą termostatu od e31 i tu moje pytanie iaki wybrać : 11 53 1 742 964 85 stopni C lub 11531745476 95 stopni C ??? Moją 740-tką Wyjeżdzam srednio 2-3 razy w tyg. na zakupy i niedzielne przejażdzki, ale raz na 3 miesiące jeżdzę do PL 1200 km. Wczesniejszy właściciel wycioł katalizatory i jeżdzę chwilowo bez, na razie tak też zostanie ale w przyszłości będę chciał założyć je spowrotem. Proszę o pomoc w wyboże termostatu lub info... DZIĘKI I POZDRO
smigiel86
 
Posty: 50
Dołączył(a): 4 gru 2013, o 20:25
Lokalizacja: Mszczonów
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: e38 740il

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zrób to sam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość