Usunięcie klapek zawirowań M57d30 FOTORELACJA!

Usunięcie klapek zawirowań M57d30 FOTORELACJA!

Postprzez Zgibniew » 1 mar 2015, o 00:03

Witam po dłuższej przerwie. Dziś jak w temacie opiszę jak usunąć klapki zawirowań.
Na początek Wszystkie plastikowe obudowy, filtry kabinowe i doloty tychże filtrów.
Obrazek
Następnie odkręcamy EGR i rurkę przy nim. Nie zapominamy odpiąć od niego wężyka podciśnienia.
Obrazek
Obrazek
Teraz demontujemy "B+" oraz mocowanie bagnetu oleju (na zdjęciu widoczny też wężyk od EGR).
Obrazek
Teraz przyszła kolej na ściągnięcie wtyków wtrysków, odkręcenie całej listwy z tymi kablami i ściągnięcie gumek zakrywających szpilki (te na górze)
Obrazek
Odpinamy wtykę i wężyk podciśnienia od strony kabiny.
Obrazek
Teraz odkręcamy wszystko co zaznaczone. Na pierwszym zdjęciu nie widać dwóch nakrętek (tych ze strzałkami), na drugim zaś widać jedną z niewidocznych. Trzecia nie zasłużyła na fotkę.
Obrazek
Obrazek
Żeby wyciągnąć kolektor musimy ściągnąć plastik przy ściance grodziowej (zaznaczony "X"-em). Żeby ją zdjąć wyciągamy cztery bolce (strzałki) i trzy zaciski (kółka).
Obrazek
Żeby wyciągnąć klapki należy ściągnąć pręt sterujący oraz ustrojstwo sterujące prętem. Gdy to ściągniemy mamy już dostęp do śrub klapek.
Obrazek
Z wyciągniętych klapek odcinamy "płytkę", a w pozostałą dziurę wkręcamy ciasny wkręt posmarowany poxipolem (JA TAK ZROBIŁEM). Można też kupić odpowiednie zaślepki i je wkręcić.
Obrazek
Teraz składamy wszystko w odwrotnej kolejności i gotowe.

Mam nadzieję, że temat się przyda, POWODZENIA!
I know now why you cry, but it's something I can never do...
Avatar użytkownika
Zgibniew
 
Posty: 81
Dołączył(a): 7 maja 2014, o 14:36
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW e39 530d 2002r

Re: Usunięcie klapek zawirowań M57d30 FOTORELACJA!

Postprzez Byczus » 1 mar 2015, o 00:50

masz może filmik z pracą silnika przed i po? :)
Jest E39 530dA Touring 2001r.
Obrazek
Jest E32 730i V8 manual 1992r.
Obrazek
Obrazek
Była E34 525i Sedan 1991r.
Avatar użytkownika
Byczus
 
Posty: 1144
Dołączył(a): 3 sie 2011, o 18:54
Lokalizacja: Poznań
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E39 530dAT, E32 730i

Re: Usunięcie klapek zawirowań M57d30 FOTORELACJA!

Postprzez Zgibniew » 1 mar 2015, o 01:05

Nie mam, ale nie zauważyłem absolutnie żadnej różnicy w kulturze pracy. Ani przy odpalaniu, ani przy gaszeniu. Nie przybyło też mocy
(jak to ktoś kiedyś na jakimś forum napisał). Krótko mówiąc jakby nigdy nic.
I know now why you cry, but it's something I can never do...
Avatar użytkownika
Zgibniew
 
Posty: 81
Dołączył(a): 7 maja 2014, o 14:36
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW e39 530d 2002r

Re: Usunięcie klapek zawirowań M57d30 FOTORELACJA!

Postprzez Mr.Jones » 1 mar 2015, o 11:38

Mocy w dolnych partiach obrotowych powinno wręcz ubyc. .. ponoć silnik sie gorzej wkreca na obroty... :roll:
Avatar użytkownika
Mr.Jones
Site Admin
 
Posty: 2228
Dołączył(a): 17 gru 2011, o 21:33
Lokalizacja: Świdnica - Wroclaw
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 730D 2001

Re: Usunięcie klapek zawirowań M57d30 FOTORELACJA!

Postprzez mateuss » 1 mar 2015, o 12:24

Właśnie. Większość mechaników mówi ze wywalenie klapek przeszkadza. Trzeba by moc porównać auta na hamowni w 100% sprawne. Sam kolektor nie wyglada na taki ktory jest zmiennej dlugosci (tak jak jest to w silnikach serii Nx7)
Moja np klapek nie ma fabrycznie. Ciekawe czy rozni sie wklad ecu.
mateuss
 
Posty: 113
Dołączył(a): 24 mar 2014, o 11:54
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E39 530d Touring

Re: Usunięcie klapek zawirowań M57d30 FOTORELACJA!

Postprzez QQRYQ1980 » 1 mar 2015, o 13:02

Wlasnie jak mowi Mr.Jones mocy ubywa przy dolnych obrotach,u mnie przed wyrzuceniem klapek ladnie ciagnal od samego dolu,teraz juz tego nie ma :( .
QQRYQ1980
 
Posty: 33
Dołączył(a): 3 sty 2015, o 10:49
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E39 530d

Re: Usunięcie klapek zawirowań M57d30 FOTORELACJA!

Postprzez Mr.Jones » 1 mar 2015, o 13:27

mateuss napisał(a):Moja np klapek nie ma fabrycznie. Ciekawe czy rozni sie wklad ecu.


z tego co kojarze przedlifty i manuale nie miały klapek :roll:
Avatar użytkownika
Mr.Jones
Site Admin
 
Posty: 2228
Dołączył(a): 17 gru 2011, o 21:33
Lokalizacja: Świdnica - Wroclaw
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 730D 2001

Re: Usunięcie klapek zawirowań M57d30 FOTORELACJA!

Postprzez Zgibniew » 1 mar 2015, o 14:02

A ja wam mówię jeszcze raz. U mnie nie ma żadnej, ale to żadnej różnicy! Jakbym tego zabiegu wcale nie wykonał, tylko tyle, że śpię spokojniej.
Ostatnio edytowano 1 mar 2015, o 15:12 przez Zgibniew, łącznie edytowano 1 raz
I know now why you cry, but it's something I can never do...
Avatar użytkownika
Zgibniew
 
Posty: 81
Dołączył(a): 7 maja 2014, o 14:36
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW e39 530d 2002r

Re: Usunięcie klapek zawirowań M57d30 FOTORELACJA!

Postprzez mateuss » 1 mar 2015, o 15:03

Do tego trzeba by miec w pelni sprawne auto z poprawnie dzialajacym systemem klapek. Ale lepiej je wywalic, zanim same wypadna do srodka...
mateuss
 
Posty: 113
Dołączył(a): 24 mar 2014, o 11:54
Lokalizacja: Warszawa
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E39 530d Touring

Re: Usunięcie klapek zawirowań M57d30 FOTORELACJA!

Postprzez Mr.Jones » 1 mar 2015, o 17:42

mateuss napisał(a):Do tego trzeba by miec w pelni sprawne auto z poprawnie dzialajacym systemem klapek. Ale lepiej je wywalic, zanim same wypadna do srodka...


Jest jeszcze opcja wymiany kolektora na nowy ;)
Tak czy siak Zbychu dobra relacja :thup:
Avatar użytkownika
Mr.Jones
Site Admin
 
Posty: 2228
Dołączył(a): 17 gru 2011, o 21:33
Lokalizacja: Świdnica - Wroclaw
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 730D 2001

Następna strona

Powrót do Zrób to sam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość