Wymiana Płynu Hamulcowego

Wymiana Płynu Hamulcowego

Postprzez Michal.Orzel » 16 lis 2013, o 22:06

Instrukcja DIY
Wymiana płynu hamulcowego.

Stopień trudności – Łatwy.
Czas potrzebny na zadanie : 1,5 godz.
Potrzebne narzędzia:
-klucz płaski 11, 5 lub zamiast 5 mały kluczyk francuski
-wężyk o przekroju 6mm – przezroczysty długość ok. 1m
-duża strzykawka + kawałek wężyka przezroczystego na strzykawkę – 6mm średnicy wewn.
-Czysty i suchy słoiczek
Materiały eksploatacyjne :
-Płyn hamulcowy BMW DOT4 Obrazek
-WD40 bądź WURTH

Kiedy jesteśmy już autem na kanale, podnośniku zdejmujemy filtr kabinowy lewy, pod nim mamy zbiorniczek, odpinamy wtyczkę i odkrecamy nakrętkę którą kładziemy w czystym miejscu. Nakładamy na strzykawkę wężyk i odsysamy stary płyn hamulcowy, tak aby jego poziom był poniżej min.
Idziemy do tyłu auta, ściagamy kapturek z odpowietrznika, nakładamy na niego wężyk i szykujemy klucz płaski 11. Odkręcamy świeżą butelkę płynu, wlewamy płyn w zbiorniczek i prosimy kumpla aby usiadł na miejscu kierowcy, my schodzimy pod auto. Kumpel pompuje kilka razy pedałem hamulca i trzyma wciśnięty, my w tym czasie odkręcamy odpowietrznik na którym jest rurka (dobrze jeśli drugi jej koniec zanurzony jest delikatnie w niewielkiej ilości odciągnietego płynu hamulcowego wpuszczonego do słoika), płyn kiedy kumpel trzyma pedał a my odkęcamy odpowietrznik spływa rurką do słoiczka. Kiedy widzimy ze powoli przestaje leciec, zakrecamy odpowietrznik nie sciagajac z niego rurki i prosimy kumpla aby znow podpompował kilka razy pedałem hamulca i kiedy kończy pompować trzymajac wciśniety pedał znów odkręcamy odpowierznik, pozwalając płynowi zlecieć i znów kiedy przestaje lecieć zakręcamy odpowietrznik.
Płynu powinno zlecieć do słoiczka ok. 100ml z każdego koła. Będziemy również widzieć zmianę jego barwy w trakcie spuszczania. Świadczy to o tym że należy dolać znowu płynu do zbiorniczka na płyn.
Kiedy spuszczamy płyn hamulcowy z tyłu auta, jest to dość powolny proces i musimy go powtarzać kilka razy by spuścić odpowiednią ilość poniewać przwód hamulcowy ma mały przekrój i koła tylne są położone dość daleko od zbiorniczka, spuszczanie płynu z przodu idzie znacznie szybciej.

Kiedy dolewając do zbiorniczka płynu i spuszczając go z kół, zauważymy że stary płyn jest już spuszczony, zabieramy się za wymianę płynu w wysprzęgliku.

Idziemy pod skrzynię, zdejmujemy kapturek z wysprzęglika, nakładamy na niego rurkę, luzujemy odpowietrznik i powtarzamy czynność w identyczny sposób jak z hamulcami.
Mnie akurat zapowietrzył się wysprzęglik i sprzęgło wpadło w podłogę….
Ale nie ma się co martwić, w takim wypadku bierzemy strzykawkę którą odsysaliśmy płyn ze zbiorniczka, zanurzamy ją w świeżym płynie w zbiorniczku i napełniamy, idziemy ze strzykawką pod wysprzęglik, nakładamy wąż na odpowietrznik i luzując go wpychamy płyn na siłę od dołu, kumpel obserwuje poziom w zbiorniczku w tym czasie. Kiedy wepchniemy pełną strzykawkę sprzęgło powinno się już podnieść. Prosimy kumpla by nim poruszał i dociskamy strzykawką jeszcze troche płynu – sprzęgło już działa i sytuacja wraca do normy. Następnie idziemy do zbiorniczka, odsysamy lub dolewamy płyn aby jego poziom podchodził do max i cieszymy się z zakończonego zadania :)

Poniżej zdjęcia jak wyglądał stary płyn spuszczony z kół oraz jak wyglądał płyn spuszczony kiedy zszedł już stary płyn.

Pojemnik BMW DOT 4 ma pojemność 1L
Wg. Moich obliczen w zbiorniczku jest go ok. 400ml
W kołach 400ml
W wysprzęgliku 130ml
Także jak się dobrze spiszemy powinna zostać prawie setka.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Michal.Orzel
 
Posty: 2284
Dołączył(a): 12 paź 2012, o 19:42
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW

Powrót do Zrób to sam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron