Wymiana klocków i tarcz hamulcowych w e39 Touring DIY

Wymiana klocków i tarcz hamulcowych w e39 Touring DIY

Postprzez Zgibniew » 27 maja 2014, o 20:22

Witam, dziś opiszę jak wymienić klocki i tarcze. Niby nic takiego, ale nie znalazłem takiego DIY, więc wstawiam swoje.
Obrazek
Ło taki zestaw zamontowałem u siebie.

Na dzień dobry dostajemy się do zbiorniczka z płynem hamulcowym w celu upuszczenia go w ilości około 50 ml (upuszczamy bo lubi się cofać podczas chowania tłoczków, a nie chcemy jego kontaktu z lakierem).

Ściągamy uszczelkę oraz tunel powietrza.
Obrazek
Następnie ściągamy zawleczkę i wszystko wyjmujemy.
Obrazek
Widzimy już zbiornik z płynem. Upuszczamy płyn za pomocą strzykawki.
Obrazek
Obrazek

Jak już mamy to za sobą zabieramy się za odkręcenie koła (ja zacząłem od tyłu).
Po zrzuceniu koła wykręcamy śrubę imbusową i za pomocą kombinerek lub śrubokręta ściągamy blaszkę z zacisku.
Obrazek
Teraz zaglądamy za zacisk i odkręcamy dwie śruby imbusowe (7mm), ale wcześniej ściągamy z nich plastikowe osłonki. Gdy je wykręcimy ściągamy zacisk.
Obrazek
Następnie wykręcamy i ściągamy jarzmo.
Obrazek
Teraz ściągnięte jarzmo piastę i zacisk oczyszczamy z rdzy (foto tylko piasty).
Obrazek
Zakładamy nową tarczę, a jarzmo w miejscu styku z klockiem smarujemy smarem miedziowym (UWAGA SMAR NIE MOŻE ZNALEŹĆ SIĘ NA TARCZY, ANI NA OKŁADZINIE KLOCKA!!!).
Obrazek
Jeżeli mamy do czynienia z kołem prawy tył musimy jeszcze wymienić czujnik zużycia klocków. Jest on wciskany w zacisk w jeden z klocków z drugiej strony wpięty jest w złączkę koloru czarnego.
Obrazek
Obrazek
Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i zabieramy się za drugie koło, a następnie za koła przednie.

PRZÓD:
Ściągamy koło i wykręcamy śrubę imbusową mocującą tarczę.
Obrazek
Teraz zaglądamy za zacisk, wykręcamy dwie śruby imbusowe i ściągamy zacisk.
Obrazek
Odkręcamy jarzmo.
Obrazek
Ściągnięte jarzmo piastę oraz zacisk czyścimy z rdzy.
Obrazek
Po wyczyszczeniu smarujemy jarzmo smarem miedziowym w miejscu styku z klockiem.
Obrazek
W kole lewy przód wymieniamy jeszcze czujnik zużycia klocków (identycznie jak w kole PT).
Składamy wszystko w odwrotnej kolejności z nowymi klockami i gotowe.


Trzy uwagi ode mnie:

1. NIGDY NIE DOPUSZCZAMY, ABY ZACISK DYNDAŁ SOBIE NA WĘŻYKU!!! MUSIMY PODWIESIĆ GO NA CZYMŚ TAKIM JAK NA ZDJĘCIU.
Obrazek
2. Chowanie tłoczka w zacisku może być dość ciężkie, dlatego skonstruowałem sobie takie "koromysło". (Tylko proszę się nie śmiać bo zdało egzamin)
Obrazek
3. Klocki zakładamy w następujący sposób. Jeden ten z blaszkami wciskamy w tłoczek zacisku, a drugi zakładamy na jarzmo. Dopiero teraz na całość zakładamy zacisk.

Liczę, że docenicie mój wysiłek, ponieważ w trakcie pracy zostałem ciężko ranny.

POWODZENIA!!!
I know now why you cry, but it's something I can never do...
Avatar użytkownika
Zgibniew
 
Posty: 81
Dołączył(a): 7 maja 2014, o 14:36
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW e39 530d 2002r

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych w e39 Touring DIY

Postprzez szajba777 » 27 maja 2014, o 20:38

:thup: super
Avatar użytkownika
szajba777
 
Posty: 234
Dołączył(a): 20 wrz 2011, o 16:57
Lokalizacja: Konin
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: e38 , 2.8 , 96

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych w e39 Touring DIY

Postprzez brobmw » 27 maja 2014, o 20:43

Dobry i prosty patent na cofnięcie tłoczka.Profi robota. :thup:
Avatar użytkownika
brobmw
 
Posty: 575
Dołączył(a): 5 kwi 2014, o 20:46
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: e39 540iA 2003r.

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych w e39 Touring DIY

Postprzez Karol » 27 maja 2014, o 20:49

Nie Ty jeden masz taki patent ;)
Super relacja :thup:
Avatar użytkownika
Karol
Site Admin
 
Posty: 4190
Dołączył(a): 14 kwi 2011, o 17:44
Lokalizacja: Łomża
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 740 M60

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych w e39 Touring DIY

Postprzez max mt » 27 maja 2014, o 20:49

Świetna robota. ;)
~~ Czarny Bumier ~~
Obrazek
Avatar użytkownika
max mt
 
Posty: 375
Dołączył(a): 23 kwi 2011, o 21:21
Lokalizacja: Koszalin, Poland
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: E38 735iA i E39 530d

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych w e39 Touring DIY

Postprzez Zgibniew » 28 maja 2014, o 14:46

Dzięki, polecam się. :>
I know now why you cry, but it's something I can never do...
Avatar użytkownika
Zgibniew
 
Posty: 81
Dołączył(a): 7 maja 2014, o 14:36
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: BMW e39 530d 2002r

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych w e39 Touring DIY

Postprzez krzywy » 28 maja 2014, o 21:53

piwo za to ze nie smarujesz piasty miedzią :thup:
krzywy
 
Posty: 828
Dołączył(a): 25 maja 2011, o 23:04
Blog: Wyświetl wpis (0)
Moje auto: 750il


Powrót do Zrób to sam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość